29. dec. 2012

Lidt om mål og delmål

Jeg tænkte at det var ved at være tid til et indlæg der omhandler min "vægttabs-rejse" :) Jeg runder snart et skarpt hjørne, vægtmæssigt, og det er slet ikke til at fatte hvor langt jeg egentligt er kommet. Både fysisk, men også psykisk. Én af fordelene ved at tabe sig langsomt er nemlig at hovedet også følger med. Så jeg lægger rent faktisk mærke til de ting der sker ved min krop rent fysisk, og det tror jeg er meget vigtigt for at hjernen også kan følge med og se hvor langt man egentligt er nået.

Selvfølgelig har jeg også dage hvor jeg ser mig i spejlet og tænker at jeg slet ikke kan se at jeg har tabt mig, men så har jeg heldigvis før-billeder liggende på min computer, som jeg så kigger på, og så kan jeg jo godt se at der altså ER sket noget. Jeg har også opbygget rigtig meget muskelmasse, og især efter jeg er begyndt til Bodyfit. Nu har jeg rent faktisk muskler når jeg flexer biceps og triceps ;) Og så er mine lår også begyndt at blive mindre.

Photobucket

Jeg får tit spørgsmålet "Hvad er dit mål så?" Og mit svar er: Jeg ved det ikke. Jeg aner jo ikke hvordan min krop ser ud når jeg vejer sådan og sådan. Men jeg ved at jeg i hvert fald vil ned på 65 kg. Og så vil jeg stoppe op og se hvordan jeg ser ud i spejlet til den tid. Men efterhånden som jeg både træner cardio (Stepfit) træning og vægtløftning (Bodyfit), så er jeg mere og mere hooked på at få en muskuløs krop også. Jeg vil ikke bare være slank - jeg vil være stærk! Ikke sådan overpumpet, men det ER også meget svært for kvinder at blive :) Så I må endelig ikke være bange for at løfte vægte. Det bidrager kun positivt til vægttabet. Jeg har virkelig fundet ud af hvor "farligt" det er kun at kigge på tallet på vægten. Det er SÅ vigtigt at måle sig rundt omkring på kroppen også, for der sker så meget når du opbygger muskler!

Lige nu har jeg omkring 1 kg ned til mit næste delmål, og jeg tror delmål er enormt vigtige på sådan en "rejse" her. For så virker det hele lidt mere overskueligt :)

Nå, det blev en lang smørre, men jeg håber I kom igennem det ;) Til sidst vil jeg lige give jer nogle links til nogle sider jeg følger. Der er bla. links til nogle inspirerende piger's blogs, og jeg håber jeg en dag kan inspirere andre lige så meget som de inspirerer mig!

Fitspiration
Kira Eggers' blog
Health & Finess
Sund Mums
Fitspoforever

Ingen kommentarer:

Send en kommentar