3. jul. 2011

Hjemmelavede fondant lagkager :D

Tusind tak for jeres fødselsdagshilsner! Det varmede :D

Pyha.. sikke en weekend. Har valgt at holde dobbelt fødselsdag. I går var hele min fars familie på besøg, og i dag er det min mors families tur. Så jeg har faktisk stået i køkkenet hver aften siden onsdag for at forberede lagkager og boller hertil. Jeg sprang ud i at lave lagkager overtrukket med fondant for første gang nogensinde. Den første lagkage var med købebunde (den lave af dem) og den vi skal have i dag er med hjemmebagte bunde :D Begge lagkager er med hindbærmousse og baileymousse (SUPER lækker i øvrigt!!). Den lave var overtrukket med smørcreme og den høje er overtrukket med chokoladesmørcreme inden der kom fondant på. Pynten er også lavet med (farvet) fondant. I går troede min onkel at kagen var købt ved en bager, så det må siges at være en succes ;) Jeg glæder mig til at gæsterne skal se kage nr. 2 i dag, og ikke mindst smage den.


Photobucket

Nu vil jeg gå ud og trille boller og gøre klar til gæsterne kommer. Håber I alle nyder weekenden :D

10 kommentarer:

  1. Wow, hvor er de flotte! Kan godt forstå de troede de var købt ved en bager! Nice work!

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig godt ud, kan godt forstå din onkel.
    De ligner noget der er lavet af en med en meget meget erfaren hånd.

    SvarSlet
  3. Iiiih hvor ser den lækker ud :D

    SvarSlet
  4. De er da også helt enormt flotte!

    SvarSlet
  5. Ih tak allesammen :D De blev også taget vældig godt imod!

    SvarSlet
  6. hold da op hvor ser den god ud!
    Var den nem nok at lave? og hvor fandt du opskriften :)?

    mvh Kathe

    SvarSlet
  7. Tak for det :) Opskriften er lidt en blanding af forskellige jeg fandt rundt omkring på nettet.

    SvarSlet